Dydaktyka

W trakcie pracy nauczyciela akademickiego prowadziłem wykłady, ćwiczenia i laboratoria dla studentów kierunku Informatyka, dla kierunku Inżynieria Biomedyczna oraz w ramach zajęć wyrównawczych dla kierunku Budownictwo z następujących przedmiotów:

  • Podstawy cyfrowego przetwarzanie sygnałów
  • Cyfrowe przetwarzanie sygnałów
  • Cyfrowe przetwarzanie sygnałów biomedycznych
  • Programowanie grafiki 3D
  • Systemy operacyjne
  • Podstawy programowania
  • Graficzne modelowanie scen 3D
  • Grafika komputerowa i wizualizacja
  • Programowanie 3D
  • Analiza, rozpoznawanie i przetwarzanie obrazów
  • Projektowanie aplikacji multimedialnych
  • Programowanie aplikacji multimedialnychw
  • Programowanie aplikacji czasu rzeczywistego
  • Programowanie aplikacji naukowo-inżynierskich
  • Analiza i przetwarzanie obrazów cyfrowych
  • Analiza, projektowanie i programowanie obiektowe
  • Systemy multimedialne
  • Podstawy sztucznej inteligencji
  • Programowanie aplikacji inżynierskich
  • Techniki multimedialne
  • Podstawy informatyki
  • Technika cyfrowa i przetwarzanie sygnałów
  • Systemy biometryczne

    Staram się rozwijać zainteresowania studentów współczesną tematyką badawczą, ciekawymi przedmiotami i zajęciami pozauczelnianymi. Studenci docenili moje zaangażowanie poprzez przyznanie tzw. "Nobelka" dla najpopularniejszego prowadzącego zajęcia laboratoryjne na naszym wydziale. Wspólnie ze studentami uczestniczyliśmy w turnieju GOall 2010 i 2011 w piłkę nożną, organizowanym przez Nokia Siemens Networks we Wrocławiu. Wymiernym wynikiem uczestnictwa w tych turniejach było zaproszenie studentów na praktyki i staże przez wspomnianą firmę. Uczestniczę aktywnie wraz ze studentami w dniach sportu oraz innych turniejach, godnie reprezentując Wydział :)

    Wypromowałem ponad sto dziesięć prac magisterskich i inżynierskich z informatyki.

    Wypromowane prace magisterskie:

  • Wybrane metody i narzędzia zabezpieczeń dostępu do sieci bezprzewodowych
  • Wideokonferencje w sieci internet
  • Techniki edycji i kompozycji obrazu
  • Wybrane metody i narzędzia pomiaru przepustowości i jakości transmisji w lokalnych sieciach komputerowych
  • Usługi związane z przesyłaniem obrazów sieciami szerokopasmowymi
  • Wybrane metody i narzędzia zabezpieczeń sieci LAN
  • Analiza szerokopasmowych sieci satelitarnych
  • Topologia lokalnych sieci radiowych i sposoby ich projektowania
  • Przegląd i analiza funkcjonalności wybranych metod zabezpieczeń sieci informatycznych
  • System SITO do identyfikacji użytkownika w oparciu o obraz tęczówki oka
  • Wybrane metody przetwarzania obrazów cyfrowych na podstawie plików typu RAW
  • Analiza metod tworzenia efektów akustycznych
  • Analiza metod automatycznego śledzenia wybranych elementów obrazu wideo
  • System do weryfikacji tożsamości w oparciu o obraz linii papilarnych
  • Analiza systemów transmisyjnych dostarczających usługę wideo na żądanie
  • Panel do zarządzania siecią i serwerami
  • Systemu do monitoringu sieci LAN
  • Telefonia VoIP jako tania alternatywa dla telefonii stacjonarnej
  • Optymalizacja technik przetwarzania obrazów w systemach czasu rzeczywistego
  • Metoda weryfikacji tożsamości w oparciu o niepełny obraz tęczówki oka
  • Analiza metod stochastycznego modelowania ciągów czaspwych w oparciu o komponent VOICE_HMM
  • System do sterowania ruchem kamery przemysłowej za pomocą komend głosowych
  • Analiza porównawcza popularnych narzędzi do tworzenia animacji 3D
  • Analiza porównawcza popularnych narzędzi do tworzenia statycznych scen 3D
  • Analiza narzędzi open source do tworzenia aplikacji webowych na przykładzie Ruby on Rails
  • Wykorzystanie wzorców projektowych do tworzenia i modelowania kodu w języku JAVA
  • System do identyfikacji osób w oparciu o obraz linii papilarnych z wykorzystaniem obszernych baz danych
  • System biometryczny do identyfikacji i weryfikacji osób na podstawie tęczówki oka
  • Analiza metod automatycznego śledzenia wybranych elementów ludzkiej twarzy w obrazie wideo
  • System do weryfikacji i identyfikacji osób na podstawie kształtu linii papilarnych dłoni
  • System do weryfikacji tożsamości na podstawie geometrii dłoni
  • Analiza technik automatycznej detekcji elementów twarzy w obrazie wideo
  • Automatyczna detekcja ludzkich postaci w obrazach wideo zarejestrowanych z wnętrza samochodu
  • Analiza mo¿liwożci programu Maya do tworzenia profesjonalnych animacji
  • Przegląd technologii zastosowanych w kartach graficznych
  • Zaawansowane techniki programowania grafiki z wykorzystaniem biblioteki OpenGL
  • Sieciowy system kontroli i zarządzania treścią multimedialną z wykorzystaniem dekodera telewizji satelitarnej
  • Analiza standardu obrazowania medycznego DICOM w Radioterapii
  • Wykorzystanie techniki "Motion Tracking" do tworzenia zaawansowanych animacji komputerowych
  • Analiza technik oświetlenia i renderingu na przykładzie wizualizacji architektonicznej
  • Opis technologii Storage Area Network na przykładzie środowiska rozproszonego
  • Analiza etapów projektowania i wdrażania informatycznych systemów bazodanowych
  • Porównanie możliwości technik internetowych do tworzenia aplikacji na system operacyjny Android
  • Analiza metod zarządzania treścią na przykładzie aplikacji biznesowej do zarządzania pracownikami
  • Opracowanie metody autonomicznego poruszania się w terenie „łazika marsjańskiego” z użyciem sieci neuronowych
  • Analiza technologii "Intel Realsense" do detekcji wybranych elementów obrazu
  • Wykorzystanie biblioteki EmguCV do rozpoznawania elementów infrastruktury energetycznej na strumieniu wideo
  • Porównanie możliwości wybranych platform do tworzenia aplikacji internetowych z uwzględnieniem zaawansowanych elementów graficznych
  • Analiza fotorealizmu w grafice 3D
  • Analiza procesów optymalizacji w grach mobilnych
  • Metody rozpoznawania obrazów wykorzystywane w automatyce na przykładzie systemu parkingowego
  • Analiza możliwości śledzenia wybranych obiektów na strumieniu wideo z wykorzystaniem biblioteki OpenCV
  • Analiza i badanie możliwości wykorzystania platformy JAVA Enterprise Edition do tworzenia aplikacji internetowych
  • Porównanie aplikacji natywnych i hybrydowych w systemie Android z wykorzystaniem wybranych autorskich aplikacji mobilnych

    Wypromowane prace inżynierskie:

  • Bezpieczeñstwo danych - analiza podstawowych metod kodowania informacji
  • Analiza porównawcza algorytmów szyfrowania wykorzystywanych w kontekście podpisu elektronicznego
  • Projekt i implementacja systemu obsługi hurtowni w oparciu o platformę J2EE
  • Wybrane technologie tworzenia grafiki statycznej i dynamicznej dla serwisów WWW
  • Analiza dostępnych metod do tworzenia aplikacji multimedialnych
  • Praktyczne zastosowanie podpisu elektronicznego
  • Budowa i zabezpieczanie sieci bezprzewodowej
  • Analiza porównawcza wybranych technik kompresji obrazów statycznych i dynamicznych
  • Metoda ukrywania informacji w nagraniach audio
  • Metoda poszukiwania optymalnej drogi z wykorzystaniem algorytmów genetycznych
  • Modelowanie i symulacja elementów karoserii wybranych pojazdów w celu zmniejszenia współczynnika oporu powietrza
  • Adaptacja wirtualnych instrumentów muzycznych w systemach internetowych
  • Wykorzystanie grafiki wektorowej na przykładzie identyfikacji wizualnej firmy (Corporate Identity)
  • Zastosowanie sztucznej inteligencji w grach logicznych
  • Wykorzystanie oprogramowania do tworzenia grafiki 3D przy tworzeniu interaktywnych prezentacji internetowych
  • Wykorzystanie sieciowych technologii multimedialnych w zarządzaniu treścią HD
  • Metody automatycznej detekcji wybranych elementów na obrazach cyfrowych statycznych i dynamicznych
  • Interaktywna wizualizacja 3D głosek
  • Kodowanie obrazów binarnych przy pomocy dwuwymiarowych fotokodów
  • Modelowanie zjawisk fizycznych w grafice 3D
  • Analiza i porównywanie formatów graficznych
  • Optymalizacja stron internetowych pod kątem pozycjonowania
  • Metody tworzenia profesjonalnych animacji telewizyjnych
  • Projekt małej sieci komputerowej
  • Analiza technik renderingu i oświetlenia w grafice komputerowej
  • Techniki fotografii analogowej we współczesnych algorytmach cyfrowej obróbki obrazu
  • Wizualizacja okrętu podwodnego ORP "ORZE£"
  • Wykorzystanie CPU i GPU w grafice komputerowej
  • Trójwymiarowa wizualizacja obiektu architektonicznego z uwzględnieniem instalacji
  • Kodowanie obrazów binarnych przy pomocy dwuwymiarowych foto kodów
  • Analiza prawdopodobieństwa kliknięć na układ strony pod kątem wykorzystania najczęściej odwiedzanych jej obszarów
  • Album internetowy z możliwością przetwarzania obrazów
  • Odwzorowanie wybranych technik fotografii analogowej we współczesnych algorytmach cyfrowej obróbki obrazu
  • Automatyczna detekcja elementów identyfikacyjnych samochodu na podstawie obrazu z kamery przemysłowej
  • Analiza i porównanie głosu organowego "Vox Humana" oraz głosu ludzkiego za pomocą technik cyfrowego przetwarzania dźwięków
  • Analiza częstotliwości dźwięku z wykorzystaniem technologii .NET
  • Aplikacja w systemie Android wspomagająca zachowanie bezpiecznej prędkości podczas jazdy samochodem
  • Metody tworzenia animacji komputerowych wykorzystywanych w przemyśle filmowym
  • Tworzenie gier komputerowych przy użyciu silnika graficznego "UNITY 3D"
  • Automatyzacja pracy z programem Adobe Photoshop przy użyciu JavaScript Wizualizacja dźwięku w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem biblioteki OpenGL
  • System akustycznego wspomagania orientacji w otoczeniu dla osób niewidomych
  • System wykrywający "martwy punkt" lusterka samochodu ciężarowego, w oparciu o analizę obrazu
  • Analiza i przetwarzanie strumienia wideo do tworzenia interaktywnych gier
  • Aplikacja na system Android do rozpoznawania komend głosowych
  • Techniki programowania 3D na przykładzie implementacji gry z użyciem biblioteki OpenGL
  • Tworzenie gier w 2D i 3D - różnice i podobieństwa na przykładzie gier stworzonych w Unity
  • Analiza i rozpoznawanie obrazów w obliczeniach matematycznych
  • System weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem linii papilarnych palców
  • Aplikacja wspomagająca naukę gry na instrumentach muzycznych
  • Metody detekcji i rozpoznawania twarzy na strumieniu wideo
  • Analiza wydajności algorytmów kryptograficznych dostępnych w systemie operacyjnym Linux
  • Projekt i implementacja wirtualnej książeczki zdrowia
  • Wykorzystanie możliwości silnika "Unreal Engine" do tworzenia gier 3D
  • Zintegrowany portal do zarządzania aukcjami internetowymi, bazujący na interfejsie komunikacyjnym "WebAPI"
  • Kontrola czasu pracy na podstawie rozpoznawania obrazu w czasie rzeczywistym

    Materiały do zajęć:

    Inteligentne Systemy Uwierzytelniania